Koronavirüsün insan hücrelerine bağlanma yeteneği ciddi hastalıklara neden oluyor

Bilim adamları, kendisini insan hücre yüzeyine bağlayabilen SARS-CoV-2 başak proteini içindeki özel yapım bir cebin, bazı koronavirüslerin ciddi hastalığa neden olmasına neden olduğunu keşfettiler.

Araştırmacılar, SARS-CoV-2 başak proteininin kendisini insan hücrelerinin yüzeyine bağlama yeteneğinin, bazı koronavirüslerin ciddi hastalığa neden olmasına neden olduğunu bulmuşlardır.

Tüm koronavirüslerin sahip olduğu spike glikoproteinler, uluslararası bir araştırma ekibi tarafından incelendi. Araştırmacılar, çalışma sırasında bu özelliğin MERS ve Omicron dahil tüm ölümcül koronavirüslerde mevcutken, soğuk algınlığı benzeri semptomlarla hafif enfeksiyona neden olan varyasyonlarda bulunmadığını keşfetti.

Çalışmanın Bristol Üniversitesi liderliğindeki araştırmacılarına göre, 2002 SARS-CoV salgını, mevcut SARS-CoV-2 varyantı Omicron ve potansiyel olarak tehlikeli gelecekteki varyantların tümü bir tedavi ile ortadan kaldırılabilir.

Çalışmanın sonuçları "Science Advances" dergisinde yayınlandı.

Ekibin araştırması, iltihaplanma ve insanlarda düzgün nefes almak için akciğer hücre zarlarının korunması da dahil olmak üzere birçok hücresel süreç için gerekli olan temel bir yağ asidi olan linoleik asit adı verilen küçük bir molekülün cebe bağlandığını gösterdi.

Bu cep artık her ölümcül koronavirüsü tedavi etmek için kullanılabilirken aynı zamanda onları bu cebi hedef alan linoleik asit bazlı bir tedaviye karşı duyarlı hale getirebilir.

2002'deki SARS-CoV salgını ve 2012'deki MERS-CoV salgınından sonra SARS-CoV-2'nin neden olduğu COVID-19, en ölümcül üçüncü koronavirüs salgınıdır.

Art arda yeni endişe varyantlarının ortaya çıkması ve Omicron'un bağışıklama ve bağışıklık tepkisinden kaçmasıyla, çok daha bulaşıcı olan SARS-CoV-2, insanları enfekte ederek ve toplulukları ve ekonomileri yok ederek dünya çapında yayılmaya devam ediyor.

"Daha önceki çalışmalarımızda, insan hücre yüzeyine bağlanan "Spike proteini" olarak bilinen SARS-CoV-2 glikoprotein içinde özel olarak hazırlanmış bir cebe gömülü küçük bir molekülün, linoleik asidin varlığını belirledik. Bristol Üniversitesi Biyokimya Okulu'ndan Christiane Schaffitzel, virüsün hücrelere nüfuz etmesine ve çoğalmaya başlamasına ve yaygın hasara neden olmasına izin veriyor" dedi.

"Cepteki bağlayıcı linoleik asidin virüs bulaşıcılığını durdurabileceğini gösterdik ve bu da bir anti-viral tedavi olduğunu düşündürdü. Bu, pandemiyi başlatan orijinal Wuhan suşundaydı. O zamandan beri, bir dizi tehlikeli SARS-CoV-2 varyantı ortaya çıktı. endişenin şu anda baskın varyantı olan Omicron dahil. Her yeni endişe varyantını inceledik ve cep fonksiyonunun hala mevcut olup olmadığını sorduk," diye ekledi Schaffitzel.

Omicron, hızla gelişen bu virüsün gerisinde kalan aşılama veya antikor tedavileri tarafından sağlanan bağışıklık korumasını sağlayan çok sayıda mutasyona uğramıştır. Araştırmacılar, Omicron'da da bulunan cebin neredeyse hiç değişmediğini keşfetti, ancak diğer her şey değişmiş olabilir.

Christine Toelzer, "Keşfettiğimiz cebin değişmeden kaldığını fark ettiğimizde geriye baktık ve yıllar önce önceki salgınlara neden olan diğer iki ölümcül koronavirüs olan SARS-CoV ve MERS-CoV'un da bu linoleik asit bağlayıcı cep özelliğini içerip içermediğini sorduk" dedi. , çalışmanın baş yazarı.

Ekip tarafından yüksek çözünürlüklü elektron kriyo-mikroskopi, en son hesaplama teknikleri ve bulut bilişim kullanıldı. Bulguları, SARS-CoV ve MERS-CoV'nin her ikisinin de cebe sahip olduğunu ve linoleik asit ligandını bağlamak için neredeyse aynı mekanizmaya sahip olduğunu gösterdi.

Schaffitzel, "Mevcut çalışmamızda, 20 yıl önceki ilk SARS-CoV salgınından bugünkü Omicron'a kadar tüm ölümcül koronavirüslerde cebin aynı kaldığına dair kanıtlar sunuyoruz" dedi.

"Daha önce linoleik asitin bu cebe bağlanmasının, viral enfektiviteyi ortadan kaldırarak kilitli bir artışa neden olduğunu göstermiştik. Şimdi ayrıca linoleik asit takviyesinin hücreler içindeki virüs replikasyonunu baskıladığını da gösteriyoruz. Gelecekteki varyantların, yararlanabileceğimiz cebi de içereceğini tahmin ediyoruz. virüsü yenmek için," diye bitirdi Schaffitzel.

(PTI'dan gelen girişlerle)