Hazırlanın bu kez gidiyoruz... NASA, Dünya'ya benzeyen yeni bir gezegen keşfetti

Evreni derinliklerine kadar inceleyen NASA, LP 791-18 d adını verdiği Dünya benzeri ve volkanlara dolu bir gezegen keşfetti.

Gökbilimciler Dünya dışında yaşam belirtileri aramaya devam ederken yakın zamanda buna bir yenisi daha eklendi. Mars, Ay ve daha birçok gezegen için uzay araçlarını göreve gönderen NASA, bu kez de eski bir teleskobundan faydalanarak yeni bir gezegeni keşfetti.

Transiting Exoplanet Survey Satellite ve hizmet dışı bırakılan Spitzer Uzay Teleskobu'ndan gelen verilerden elde edilen görüntülerle keşfedilen gezegene LP 791-18 d adı verildi.

Yaşam belirtileri var

NASA'nın yeni gezegen keşfine ilişkin açıklamalarda bulunan Montreal Üniversitesi'nden ortak yazar Bjorn Benneker, "Gezegen gelgitle kilitlendi, bu da yıldızının her zaman aynı tarafına baktığı anlamına geliyor. Gündüz tarafı muhtemelen çok sıcak, yüzeyinde sıvı su bulunamaz." Ancak bu gezegendeki yüksek hacimli volkanik aktivitenin, suyun gece yüzeyinde yoğunlaşmasına izin verebilecek bir atmosfer yaratmış olabileceğinden şüpheleniyoruz." dedi.

NASA, LP 791-18 d'nin Dünya'dan yaklaşık 90 ışıkyılı uzaklıkta ölmek üzere bir yıldız olan kırmızı bir cücenin yörüngesinde dönen bir gezegen olan Büyük Baron'un güney takımyıldızında yer aldığını söylüyor.

Son olarak NASA araştırma bilimcisi Jesse Christiansen ise, "Astrobiyolojide, yaşamın var olması için tektonik aktivitenin mi yoksa volkanizmanın mı gerekli olduğu önemli bir sorudur" dedi.

Kaynak: NASA