Farelerde yapılan çalışma, evrensel grip aşısı için olanaklar sunuyor

Bilim adamları, influenza A ve B virüslerinin bilinen yirmi alt tipinin tümünden antijenler içeren bir mRNA lipid nanopartikül aşısı geliştirdiler.

Kurtarmaya kemirgenler; ABD ve Kanada'dan araştırmacılar tarafından fareler ve gelincikler üzerinde yürütülen bir araştırmaya dayanarak, influenza A ve B virüslerinin bilinen yirmi alt tipinin her birinden antijenler içeren mRNA lipid nanoparçacıklarından yapılmış bir aşı geliştirdiler. Bu yaklaşım, gelecekteki evrensel grip aşılarının temeli olabileceği için çığır açıcı bir keşif olabilir.

Pensilvanya Üniversitesi'nden Claudia Arevalo liderliğindeki araştırmaya göre, aşı farelerde ve gelinciklerde yüksek seviyelerde çapraz reaktif ve alt tipe özgü antikorlar üretti ve hayvanları hem antijenik olarak eşleşen hem de uyumsuz influenza suşları ile enfeksiyondan sonra hastalık semptomlarından ve ölümden koruyabildi. .

Çalışma, evrensel bir aşının önemini vurgulayan artan küresel sürveyansa rağmen, bir sonraki grip salgınını hangi grip türünün başlatacağını tahmin etmenin zor olduğunu buldu.

Science dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, bilim adamlarının yöntemi, alt türler tarafından paylaşılan daha küçük bir antijen kümesi yerine her bir alt türe özgü antijenleri dahil ederek, önceki evrensel grip aşısı oluşturma girişimlerinden farklıydı.

Araştırmaya göre, mRNA aşılarının SARS-CoV-2'ye karşı başarısının ardından araştırmacılar, her biri farklı bir hemaglutinin antijeni, virüsün hücrelere girmesine yardımcı olan yüksek düzeyde immünojenik bir grip proteini kodlayan 20 farklı nanoparçacık kapsüllü mRNA yarattı. Aşılamadan dört ay sonra, farelerin antikor seviyeleri büyük ölçüde sabit kaldı.

Araştırmaya göre, daha geleneksel teknikler kullanılarak yapılan multivalan protein aşıları, daha az antikor ortaya çıkardı ve hayvanlarda multivalan mRNA aşısından daha az koruyucuydu.

Kasım ayının başlarında, ABD ilaç şirketi Pfizer Inc. ve Alman ortağı BioNTech SE tarafından COVID-19 ve gribi hedefleyen bir kombinasyon aşıyı değerlendirmek için erken aşamada bir çalışma duyuruldu.

(PTI'dan gelen girişlerle)