COVID burun aşıları yüz maskelerinin yerini alabilir mi?

COVID burun spreyleri konsepti umut verici görünse de, bileşiğin burun astarında yeterince uzun süre kalmasını sağlama zorluğuyla karşı karşıyalar.

COVID, 2020'nin başlarında bir tahribat yarattığında, virüsle nasıl başa çıkılacağı konusunda tamamen bilgisizdik. Virüs yayılımının azaltılabilmesi için şehirler ardı ardına kapatıldı, ancak neredeyse hiç ara verilmedi. Virüsün gazabı ancak aşılar geldiğinde kontrol altına alınabildi.

Ve araştırmacılar şimdi aşıların nasıl daha da rafine edilebileceğine bakıyorlar, bu arayışlardan bazıları omikron spesifik aşıları, evrensel iğneleri ve burun spreylerini içeriyor. Burun spreylerinin ne olduğunu ve sizi virüse karşı korumada ne kadar etkili olabileceklerini bilmeniz gereken her şey burada.

Yıllardır, New York City'deki Columbia Üniversitesi'nden Anne Moscona ve meslektaşları, patojenler bir kişinin vücudundaki tek bir hücreye bile bulaşmadan önce virüsleri yollarında durdurabilecek bileşiklerin peşindeydiler. Ve COVID onlara mükemmel bir fırsat sundu.

Geçen ay yayınlanan bir Nature raporunda, Spritz - Moscona'nın ekibi tarafından geliştirilen burun spreyi hızlı etki edecek ve sık sık, belki günde bir veya iki kez uygulanacak ve bu da doğrudan virüsün ilk tutunduğu bölgeyi, yani burun astarını hedef alacak. ve boğaz.

Ekip, spreylerin insanlara yüz maskesi takmak yerine enfeksiyondan korunmanın başka bir yolunu sunabileceğini iddia ediyor.

Bu arada, Kanada'daki Sherbrooke Üniversitesi'nde moleküler farmakolog olan Richard Leduc ve ekibi, viral parçacıkların bir hedef hücreyle kaynaşması için ihtiyaç duyduğu konakçı enzimi inhibe eden küçük bir molekül olan başka bir nazal sprey bileşiği üzerinde çalışıyor.

Ekip aynı şeyi fareler üzerinde zaten denedi ve farelere virüs bulaştıklarında enfeksiyonun şiddetinin çok daha az olduğunu buldu.

Şu anda kullanımda olan COVID-19 aşıları, enfeksiyonun şiddetini azaltsa da, hafif hastalığı veya bulaşmayı o kadar iyi engellemiyor.

Şu anda aşılar kaslara enjekte ediliyor. Başka bir Nature raporunda, "Kas içi enjeksiyonlar, enfekte olmuş hücreleri yok eden T hücrelerini ve patojenleri "nötralize eden" antikorlar üreten B hücrelerini içeren bir bağışıklık tepkisini harekete geçirir" dedi. Ancak bu antikorlar kan dolaşımında dolaşırlar ve burunda ve akciğerlerde hızlı koruma sağlayacak kadar yüksek seviyelerde değildirler. ,

Ancak nazaller, tüm vücutta bir bağışıklık tepkisi başlatabilir, ancak burun ve solunum yollarının mukozal dokusundaki bağışıklık hücrelerini de aktive edebilirler.

Imperial College London'dan bir virolog olan Wendy Barclay Nature'a "Burnunuz ve boğazınız doğası gereği bir şeylerden kurtulmak için tasarlanmıştır" diyor. "Oraya bir şey koymaya çalışıyorsun ve burnun akıyor ve onu dışarı atıyor."

Yine de böyle bir sprey, özellikle çok az kişinin yüz maskesi taktığı yerlerde önemli bir ilerleme olacaktır. Ancak şimdilik, insanların yüz maskelerini takmaya devam etmesi tavsiye ediliyor.