Beş gezegen aynı hizada! Kozmik olay 28 Mart'ta gerçekleşecek.

Beş gezegen tam anlamıyla düz bir çizgi halinde değil, bir yay gibi olacak. Peki bu Dünya'yı nasıl etkileyecek? Deprem, yangın, fırtına, afet olur mu?

Mart ayının son haftasında bir başka kozmik gösterinin ortaya çıkması muhtemel. Bu kez Ay dahil beş gezegen 28 Mart'ta neredeyse bir yay biçiminde görülebilecek.

Çeşitli uluslararası medya kuruluşları bu nadir astronomik olayı haberleştirdi.

Beş gezegen tam anlamıyla düz bir çizgi halinde değil, bir yay şeklinde olacak.

Fox News tarafından yayınlanan bir rapora göre Merkür, Venüs, Mars, Jüpiter ve Uranüs 28 Mart'ta gün batımından sonra görülebilecek.

Jüpiter Merkür'den daha parlak görünecek. Venüs tüm grup içindeki en parlak gezegen olacak.

Venüs, Jüpiter ve Merkür'ün sol üst tarafında daha parlak olacak.

Venüs diğer tüm gezegenler arasında en çok göz kamaştıran gezegen olacağından çıplak gözle görülebilecek. Uranüs görsel araçlar olmadan bulunması en zor gezegen olacaktır. Uranüs Venüs'ün yakınında ama çok silik görünecek.

Mars da gökyüzünde çok yüksekte görünecek ve fark edilebilir bir renk tonuna sahip olacak.

1 Mart'ta Venüs ve Jüpiter kavuşum halinde bir araya geldi.

Şubat ayı boyunca Jüpiter ve Venüs, Ay ile aynı hizaya gelmiş ve birbirlerine yaklaşmışlardı.

NASA'ya göre, "gezegenler Güneş'in etrafında yaklaşık olarak aynı düzlemde - ekliptik düzlem - döndükleri ve dolayısıyla gökyüzümüzde benzer yollar izledikleri için" gezegenler arasındaki kavuşum güneş sisteminde sık sık meydana gelir.

Ayrı olarak, geçen hafta bir gökbilimci yeni bir kuyruklu yıldız C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS) keşfetti. Kuyruklu yıldız, Çin'deki Purple Mountain Gözlemevi ve Asteroid Terrestrical-impact Last Alert System, ATLAS'taki astronomlar tarafından bağımsız olarak keşfedildi. Şu anda Jüpiter ve Satürn'ün yörüngeleri arasında, Dünya'dan bir milyar kilometre uzaklıkta bulunuyor.

Eylül 2024'te onu Güneş'in 59 milyon kilometre yakınına getirecek bir yörüngede hareket ederek içe doğru düşmektedir.

Kuyruklu yıldızın bu kadar uzaktayken bulunması gökbilimcileri heyecanlandıran nedenlerden biri.

Her ne kadar şu anda çıplak gözle görülemeyecek kadar 60.000 kat daha sönük olsa da, kuyruklu yıldız Güneş'ten bu kadar uzaktaki bir cisim için oldukça parlak.

Ve gözlemler, gerçekten muhteşem olmasını sağlayabilecek bir yörünge izlediğini gösteriyor.

Bu durumun afet vb. gibi bir neden oluşturma ihtimali bilimsel olarak açıklanmamıştır. Bazı astrologlar bunu ima eden açıklamalarda bulunmaktadır.